Twórcami projektu są Joanna Stanowska oraz Michał Nadolny. Ich doświadczenia kulturalno-edukacyjne pokazują, jak istotnym tematem, wybiegającym daleko poza krąg samej areny, są pedagogika cyrku, motopedagogika oraz neurodydaktyka będące uzupełnieniem tradycyjnego modelu wychowania, niezbędnym elementem rozwoju psychoruchowego człowieka na każdym etapie życia, a zarazem dogodną przestrzenią spotkania i dialogu kultur, również w sieci.
Od niedawna kultura cyrku wydaje się coraz bardziej pasjonować badaczy na całym świecie. Cyrk w świecie widowisk podejmuje próbę zestrojenia wielu indywidualnych głosów w rodzaj syntezy. Jak mówi dr hab. Witold Wołowski, prof. KUL – „…to nie tylko lekcja historii form widowiskowych od wieku XVII po czasy najnowsze, pokazująca dziwnie splątane linie genetyczne różnego typu pokazów (gimnastycznych, ekwilibrystycznych, hippicznych, pantomim, fajerwerków, panoram, cykloram, kosmoram…), ale także narracja ukazująca ich wtapianie się w lokalne koloryty”.
Jak mówi Joanna Stanowska – współtwórca projektu: „Poprzez realizację tego projektu pragniemy podjąć się trudnego zadania, jakim jest przeniesienie sztuki cyrkowej, przez wieki realizowanej w bezpośredniej ścisłej interakcji z odbiorcą, do świata wirtualnego. Wykorzystamy nasze dotychczasowe doświadczenie w nagrywaniu filmów oraz w prowadzeniu warsztatów, eventów, pokazów i szkoleń do prowadzenia ich za pomocą dostępnych narzędzi internetowych. Obecna sytuacja zainspirowała nas do podejmowania nowych wyzwań, zadań, które zapewnią nam w najbliższych miesiącach, a może nawet latach, poczucie sprawczości i sensu tworzenia oraz utrzymanie kontaktu z odbiorcą. Poprzez wiedzę, którą się dzielimy poprzez przygotowywane filmy instruktażowe i prowadzone warsztaty, mamy nadzieję na zainspirowanie możliwie największego grona osób do udziału w tej (na razie) elitarnej przestrzeni wiedzy połączonej ze sztuką i kulturą. Tradycja cyrkowa, odwołująca się do widowisk zapoczątkowanych przez Philipa Astleya, wygasająca powoli tradycja komedii dell’arte, dzięki nowoczesnym technologiom cyfrowym mogą nie tylko zostać utrwalone, ocalone od zapomnienia, ale także pozyskają nowych kontynuatorów, pomimo bardzo trudnych warunków w jakich znalazła się kultura w ostatnich miesiącach. Prowadzę szkolenia i warsztaty dla młodzieży, seniorów, nauczycieli, pedagogów, pracowników i dyrektorów firm od wielu lat i od wielu lat marzyliśmy z Michałem o tym, aby to, czym zajmujemy się na co dzień, ująć w ramy teoretyczne. Aby promować i popularyzować motopedagogikę, pedagogikę cyrku oraz kuglarstwo, które są szalenie ważne dla rozwoju naszego ciała i umysłu. Sprawność motoryczna jest pierwszym i najważniejszym krokiem do sprawności intelektualnej. Kontrola nad ruchem jest pierwszym krokiem do kontroli nad samym sobą”.
Z powodu pandemii praca twórcza aktorów, cyrkowców, kuglarzy, została wstrzymana. Jak mówi Michał Nadolny – współtwórca projektu: „Nie ukrywam, że przez pandemię i odwołanie wszystkich naszych działań zawodowych na wiele miesięcy, mieliśmy więcej czasu niż zwykle na dyskusje i przemyślenia. Trudno było planować wielkie realizacje artystyczne, ponieważ sytuacja na świecie nie jest i nie wiadomo kiedy będzie stabilna. Tu z pomocą twórcom przyszło Narodowe Centrum Kultury, które ogłosiło konkurs w ramach projektu Kultura w sieci. Po raz pierwszy do konkursu mogły przystąpić nie tylko organizacje, ale także podmioty gospodarcze, co mnie bardzo ucieszyło. Napisaliśmy więc wniosek na realizację naszego marzenia. Marzenia o szerzeniu i promowaniu sztuki cyrkowej oraz motopedagogiki, po to, aby ludzie zaczęli pracować swoim ciałem i umysłem. Naszym celem jest rozwój nas samych, a jednocześnie pomaganie w rozwoju innym ludziom”.