Jakie piłki wybrać?

Dobór odpowiednich piłek do żonglowania jest bardzo istotny. Piłki są głównym rekwizytem, dzięki któremu w wyniku różnorodnych ćwiczeń i naszej pracy nauczymy się żonglować. Od tego czy będą odpowiednio dobrane do naszych potrzeb zależy między innymi nasze zaangażowanie w nowe doświadczenie. Każda dziedzina życia posiada rozmaite wersje narzędzi, sprzętów i rekwizytów, które wpływają na jakość i komfort wykonywanych czynności.

Żongler - Najstarszy zawód świata

Chwytne dłonie, otwarty umysł oraz chęć zabawy, wsparte przez zakodowaną głęboko w ludzkich genach potrzebą popisywania się swoją sprawnością fizyczną… Człowiek mógł żonglować od kiedy gatunek ludzki pojawił się na Ziemi. I żonglował. To prawda, że nie mamy na to dowodów, bo źródła pisane (a raczej rysowane) pojawiły się nieco później ale kiedy już się pojawiły, żonglowanie było zjawiskiem znanym, zawsze widocznym w dokumentach: pisanych, rysowanych, wykuwanych czy wypalanych.

Umysł na siłowni, czyli co wiemy o naszym mózgu?

Celem tego wpisu jest podsumowanie pierwszej części warsztatów “Umysł na siłowni, czyli jak poprawić swoją pamięć i koncentrację”.

Matematyka w żonglerce - Notacja Siteswap

Siteswap to numeryczna notacja żonglerska używana do opisywania wzorców – trików – żonglerskich. Jest również określany jako żonglerka kwantowa lub notacja Cambridge.

Pedagogika Cyrku

Słowo Pedagogika w poniższym artykule , nie ogranicza się tylko i wyłącznie do wychowania dzieci. W naszym rozumieniu, pedagogika, to zespół nauk o wychowaniu, istocie, celach, treściach, metodach, środkach i formach organizacji procesów wychowawczych.

Integracja Sensoryczna

  • podświadomy proces zachodzący w mózgu
  • to proces porządkujący informacje pobrane przez zmysły
  • nadaje znaczenie temu, co jest doświadczane, przez selekcję informacji i wybór tego, na czym mamy się skoncentrować
  • pozwala celowo działać i reagować celowo na sytuacje, których doświadczamy
  • tworzy fundamenty edukacji i zachowań społecznych

Przez pierwszych siedem lat życia dziecka jego mózg jest „maszyną do przetwarzania sensorycznego”

Motopedagogika – wychowanie poprzez ruch

Motopedagogika to kompleksowo ukierunkowana koncepcja wychowania poprzez postrzeganie, doznanie i ruch.

Z powodzeniem wykorzystuje się ją w psychiatrii wieku dziecięco – młodzieżowego ( u osób z problemami w nauce, zaburzeniami zachowania, problemami rozwojowymi).
Motopedagogikę stosuje się u osób z wadami rozwojowymi ( psychicznymi i fizycznymi), z problemami w zakresie postrzegania, wykonywania zadań ruchowych opartych na zdolnościach motorycznych, ale również w zakresie emocji, komunikacji i procesu uczenia się. Te istotne życiowo aspekty mogą być kształtowane przez psychomotorykę.

Relaksacja mięśni – trening Jacobsona

Progresywna relaksacja mięśni (PMR) to jedna z najprostszych i najłatwiejszych do opanowania technik dla relaksu. Jest to szeroko stosowana procedura, która została pierwotnie opracowana przez dr Edmunda Jacobson na początku lat dwudziestych. Dr Jacobson opublikował Progressive Relaxation w 1938 roku, wyszczególniając tę metodę relaksacji obejmującą naprzemiennie napinanie i rozluźnianie 14 różnych grupy mięśni.